Com funcionen les coses
Aquest
programa educatiu està distribuït per edu365.com i està destinat als nens i
nenes a partir dels 7/8 anys, en quan comencen a comprendre el que llegeixen i
per tant poden entendre el que els hi explica.
Aquest
programa ens ofereix la possibilitat de cònxeixer el funcionament d’alguns
objectes, a més de conèixer alguns inventors i alguns principis de la ciència. Així
doncs, la seva principal funcionalitat és informar-nos sobre alguns elements de
la nostra vida quotidiana. Tot i així l’aplicació no ens proposa realitzar cap
activitat, per tant l’alumne només ha de fer clic allà on vulgui anar. El seu
ús és individual, tot i que es podrien comentar els continguts amb la resta
dels companys o la mestra o podria treballar de manera conjunta amb tot el grup
classe per tal d’ensenyar algun contingut en concret. Les àrees curriculars que
es treballarien en aquest programa serien: l’àrea de llegües i l’àrea del
coneixement de medi natural, social i cultural. A partir d’aquestes àrees es
treballaries les competències següents: c. comunicativa lingüística i
audiovisual, c. artística i cultural, tractament de la informació i la
competència digital, c. aprendre a aprendre. A més, el llenguatge que s’utilitza
en la realització del programa és entenedor pels alumnes als quals va destinat,
tot i que hi haurà algunes paraules amb les que podrien tenir alguna
dificultat.
Feu clic per entrar! |
Pel
que fa el tema de la interactivitat, és nul·la, ja que el sistema no ens dóna
cap opció per interactuar amb el programa, és a dir, només fem clic per allà on
vulguem anar. Així doncs, no ens ofereix cap activitat didàctica.
En definitiva, després d’analitzar el programa, podria dir que hi ha moltes coses a millorar, ja que és un programari molt limitat. Per exemple faria que la seva interfície sigues més atractiva pels alumnes, faria que es poguessin fer alguns interaccions com seria respondre a alguns preguntes per saber si s’ha entès la informació adequadament, oferiria l’opció de que el que es llegeix es pugues escoltar per aquells alumnes que tenen dificultat amb la lectura, entre altres millores que farien molt més profitós aquest programa.
En definitiva, després d’analitzar el programa, podria dir que hi ha moltes coses a millorar, ja que és un programari molt limitat. Per exemple faria que la seva interfície sigues més atractiva pels alumnes, faria que es poguessin fer alguns interaccions com seria respondre a alguns preguntes per saber si s’ha entès la informació adequadament, oferiria l’opció de que el que es llegeix es pugues escoltar per aquells alumnes que tenen dificultat amb la lectura, entre altres millores que farien molt més profitós aquest programa.
El joc de la prehistòria
El
programa multimèdia està distribuït per edu365.com i està dirigits a nens i
nenes de a partir dels 8 anys aproximadament, que és quan poden començar a
entendre el que se’ls demana en cada activitat, encara que abans d’aquesta edat
també es podria utilitzar seguint les indicacions del mestre, ja que des de
molt petits ja saben manejar amb facilitat el teclat i el ratolí de l’ordinador.
Aquest
programari educatiu es basa en ensenyar conceptes de la prehistòria a partir de
la realització d’activitats didàctiques, per tant, la seva principal
funcionalitat es la d’informar i posar en pràctica allò que ens han explicat
anteriorment. El seu ús és individual, tot i que es podria jugar en parelles
per tal d’ajudar-se un amb l’altre. El seu vocabulari és entenedor pels alumnes
que va dirigit, encara que com he dit anteriorment, si ho utilitzen alumnes més
petits, les indicacions les podria donar el mestre. Les àrees que es treballen
en aquest programari són: àrea de llengües i l’àrea del coneixement del medi
natural, social i cultural. I pel que fa a les competències que es treballen a
partir de les àrees són: c. comunicativa lingüística i audiovisual, c. artística
i cultural, c. social i ciutadana i el tractament de la informació i
competència digital.
Feu clic per entrar! |
Pel
que fa a la interactivitat, el sistema ens dóna una guia del que s’ha de fer,
però a l’hora de portar a terme les accions és una mica complicat. Així doncs,
el que ens permet realitzar com a usuari, és portar a terme allò que ens demana
per arribar a l’objectiu de l’activitat, però sense crear ni elaborar res de
manera pròpia.
En conclusió,
s’haurien de millorar bastantes coses per què sigues perfecta, ja que no et dóna
les suficients indicacions per tal de realitzar l’activitat adequadament. A
més, tot i que les activitats estiguin dividides en fàcil, difícil i expert, en
alguna activitat tot i escollir l’opció fàcil, és complicat de realitzar.
La
persistència de la memòria
L’autor
del programa multimèdia és la Fundació Gala
Salvador Dalí i BCN multimèdia i està distribuït per salvador-dali.com. L’any en
el qual es va produir va ser en el 2009 i es va dissenyar per alumnes a partir
de 3 anys.
És un programa educatiu que tracte de la vida de Salvador
Dalí. A partir d’explicacions de la seva vida i obres es pot jugar i fer
activitats utilitzant la memòria. Va destinat tant a Famílies, com a escoles i a adults. Proposa activitats de memòria, d’encertar preguntes sobre la seva vida,
de tenir rapidesa visual i manual (per exemple: hi ha una sèrie de quadrats i van sortint
rellotges, el que has de fer es veure’ls ràpidament i “clicar” a sobre d’ells
per avançar en el joc). Es pot treballar tant de manera individual com de manera col·lectiva.
Les àrees que es treballen en el programa són:
l'àrea de llengües, l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural i l'àrea d'educació artística. I les competències que es porten a terme són: c.
comunicativa lingüística i audiovisual, c. artística i cultural, c. social i
ciutadana, tractament de la informació i competència digital i c. d’aprendre a
aprendre. El vocabulari és entenedor i adequat per a cada edat al qual va
destinat el contingut.
Feu clic per entrar! |
Pel que fa a la seva usabilitat, trobem les activitats
per a nens i nenes de 3 a 6 anys, i és aconsellable que hi hagi l’ajuda de
l’adult, ja que en alguns casos no queda ben definida l’activitat que s’ha de
realitzar. A cada apartat hi ha una guia, però si els infants són molt petits, no saben llegir el que posa i llavors necessiten ajuda. També hi ha alguna activitat
que pots interaccionar amb la màquina o més persones que estiguin amb tu en
aquell moment. Et demana el nombre de participants i els noms de cadascú.
En referencia a la interactivitat, la resposta del
sistema és senzill, ja que als jocs dels petits, segons el so que fa, s’ha
d’interpretar que ho has fet bé o no, en canvi en les activitats dels més
grans, al respondre la pregunta, la dona que explica et diu si ho fas bé o no,
per exemple en les activitats de 7 a 11 anys, si no fas un mínim d’encerts no
et deixa passar a la següent activitat. I com he dit anteriorment el programa
permet a l’usuari respondre preguntes que et fan sobre la vida i les obres de
Salvador Dalí. També et permeten escollir l’edat a la qual vols realitzar les
activitats i regular el seu nivell de dificultat.
En conclusió, hi ha dos aspectes que milloraria, un és la
rapidesa de la navegació per la pàgina, ja que va molt lena, i l’altre és que s’haurien de donar més
indicacions, ja que en algunes activitats no et queda gaire clar el que s'ha de
fer.
Aprendiendo música
El creador d'aquest programari és Octavio Soler, profesor de música de primària de la Comunitat Valenciana i està distribuït per
aprendidomusica.com. L’edat dels destinataris és una mica complicat de decidir,
ja que hi ha activitats i jocs que sembla que siguin per nivell infantil, però
en aquest cas, haurien de saber el nom dels instruments, com són i les notes
musicals. Així doncs, podríem dir que es podrien començar a realitzar
activitats a partir dels 7 anys.
Aquest
programari està basat en la realització de diferents activitats i jocs
referents a la musica, per tal de poder practicar allò que ja es sap o començar
a investigar per tal d’aprendre nous conceptes. Per tant, el contingut que es
treballa és el de la música. La seva funcionalitat està bastada en la pràctica.
La seva utilitat és individual, tot i que es podria treballar en parelles o
algunes activitats es podrien realitzar amb tot el grup classe. Les àrees que es treballen en el programari són: l'àrea lingüística i l'àrea d'aprendre a aprendre. I les competències que es porten a terme són: c. comunicativa lingüística i audiovisual, tractament de la informació i c. digital. El vocabulari i l’expressió
oral és adequada pels alumnes, encara que hem de tenir en compte que està en
castellà i alguns alumnes poden tenir dificultats a l’hora d’entendre algunes
paraules.
Feu clic per entrar! |
Hi
ha una bona interactivitat entre el sistema i l’usuari, ja que abans de
començar el joc ens diu el que hem de fer, durant l’activitat ens diu si ho fem
bé o no i al acabar ens dóna el resultat que hem obtingut a nivell d’errors i
encerts. A l’usuari només li permet realitzar allò que demana al començar l’activitat,
i per tant, només es pot fer clic allà on vulguem.
Crec
que el programa està força bé, ja que té moltes opcions i està destinat a diferents edats. Així doncs, crec que no hi hauria res a millorar.
ChildTopia
El programari Childtopia
no té cap autor reconegut i està distribuït per childtopia, SL que es va
iniciar al 2004. Els jocs educatius que es poden realitzar en aquesta pagina
van dirigits a tota l’etapa de primària, dividits per cicle inicial, mitja i superior,
però cal dir que no en totes les activitats pots escollir l’edat. A més tens
l’opció d’escollir 6 idiomes diferents, entre ells el català que s’adequa a les
nostres necessitats educatives. La pàgina ens aporta diferents opcions
com són els jocs educatius, les fitxes educatives, contes, manualitats, el
detectiu, comprensió oral i escrita, aprèn a dibuixar, aprèn a dibuixar els
números, aprèn a dibuixar les lletres i endevinalles.
El catàleg de jocs està
dividit en 7 blocs: música, memòria, llenguatge, matemàtiques, habilitat,
creativitat i observació. Dins d’aquest tenim els diferents continguts que
podem treballar. El segon bloc, les fitxes educatives són un molt bon
recurs per als docents, perquè ens facilita el treball a l’aula del contingut
que estem treballant. Seguidament l’apartat de contes clàssics ens permet
escoltar i llegir un conte amb la possibilitat d’escollir l’idioma de l’audició
i text. El quart apartat, les manualitats ens aporten un ventall molt ampli
d’activitats a fer a plàstica, amb la seva explicació detalla i la descripció
del material necessari per realitzar-la. Seguidament el bloc dels detectius, és
un joc on has de buscar els elements que t’indiquen. Els blocs següents ens
proporcionen més activitats a fer per potenciar la comprensió oral i escrita,
aprendre a dibuixar números, lletres i per últim tenim el bloc de les
endevinalles.
Aquests programari et permet treballar totes les àrees i competències del currículum de primària exclouen educació física, medi natural i social. Feu clic per entrar! |
Aquest programari és un
bon recurs educatiu per l’adequació de les seves activitats i el gran ventall
de possibilitats que ens proporciona als docents.
Cyberkidz
L'autor del programari
multimèdia és l'empresa Chato en Nunspeet, a Holanda. L'edat dels destinataris
és de 4 a 11 anys aproximadament.
Aquest programari educatiu
es basa a practicar allò que s'ensenya a l'escola sobre les matemàtiques,
la llengua, la geografia, la música i l'art, i per últim, les ciències. Hi ha
activitats de tot tipus, com per exemple de dibuixar, de realitzar
trencaclosques, de relacionar, d'escriure, d'operar, entre d'altres. Totes les
activitats que mostren són d'ús individual, és a dir, només pots interactuar tu
amb la màquina. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea de llengües,
l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural, l'àrea d'educació
artística i l'àrea matemàtica. Referent a les competències, es treballa la
competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència artística i
cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital,
la competència matemàtica, i la competència social i ciutadana. També s'ha de
dir, que a la part inferior hi ha quatre apartats, un destinat a casa, un
destinat a l'escola, l'altre per "descargar" aplicacions a les
tablets, i per últim, un suport. L'apartat destinar a casa és per deixar les
dades i rebre informació de les actualitzacions. L'apartat destinar a l'escola
és per posar-se en contacte amb l'empresa i facilitar l'avaluació per als
mestres de les activitats. L'apartat de les aplicacions, et proporciona aquesta
mateixa pàgina que pagant un petit import te les pots "descargar" a
les tablets o als dispositius mòbils. I per últim, a l'apartat del suport on
t'explica la publicitat i com pots jugar-hi.
Feu clic per entrar! |
Respecte a la usabilitat,
les activitats són correctes per a les edats a les quals van destinades, però
hi ha activitats concretes com les de música per a nens i nenes de 4 anys, que
si no disposen d'ajuda d'una persona adulta, no són capaços de realitzar-les
sols.
Pel que fa la
interactivitat, quan entres a una activitat a la part superior tens dues icones
en les quals una posa "alto", que és per realitzar un nivell més alt
d'aquella activitat, i l'altre posa "ayuda" que si hi accedeixes,
t'explica què has de fer referent a l'activitat que has escollit, també a la
part inferior de cada exercici et fa una breu explicació del que aprens
realitzant aquest joc. Cada vegada que fas correctament una activitat t'ho diu
i si la fas malament també i a més a més te la deixa tornar a fer.
En definitiva, aquest
programari és un bon recurs educatiu per treballar a l'escola, ja que et permet
practicar aquelles matèries que realitzes com a mestre.
La motxilla
Aquest
programari ha estat creat pel professoral de l’escola diputació de Barcelona i
distribuït per ceip-diputacio.com.
Aquest portal recull dos grans blocs d’activitats on el primer compren
entre P-3 i segon de cicle inicial i l’altre bloc va adreçat a alumnes de cicle
mitjà i superior.
Aquest
recurs ens permet realitzar diferents jocs de clic, escoltar contes, fer
dibuixos, entre altres activitats. La seva utilitat és generalment individual
però alguns jocs com els contes els podem d’ur a terme amb tot el grup classe.
Les àrees i competències que es treballen són totes, exclouen activitats
d’educació física, tot i que hi ha un apartat de salut que el podíem considerar
dins d’aquesta àrea. A més la web ens proporciona un seguit de recursos pel
professorat, que podem utilitzar a l’aula. El vocabulari i l’expressió oral és
adequada a l’edat dels alumnes els quals va adreçat, però cal dir que alguns
jocs no conten explicacions o són molt breus. A més aquest portal ens permet
treballar, també en diferents idiomes, com l’anglès, castellà i català.
Feu clic per entrar! |
En
relació a la interactivitat els usuaris és bona, perquè és fàcils que els nens
i les nenes naveguin per les diferents activitats, tot i que manca una part on
els alumnes puguin crear i aportar la seva.
Crec
que el programari és molt adequat perquè ens proporciona molts recursos per
treballar les diferents àrees de coneixement, però considero que cal millorar
l’estètica dels menús perquè siguin més atractius.
Música
El
programari multimèdia no té cap autor identificat i està distribuït per la
Junta de Castilla y León. L’edat dels destinataris considero que és per a cicle
mitjà i superior per poder seguir bé les explicacions i realitzar les
activitats.
Aquest
programari està basat en la realització de diferents activitats relacionades
amb la música, més concretament els instruments. Està dividit en tres apartats,
el primer que et permet escolar i cantar
cançons, el segon apartat por tocar el piano i guardar les teves creacions i
per últim els instruments on et permet conèixer una mica més sobre ells. La
seva funcionalitat està basat en la pràctica i coneixement. La seva utilitat és
individual però es pot fer servir en tot el grup classe per treballar els
diferents coneixements que ens proporciona aquest recurs. Les àrees que es treballen
en aquest programari són: l’àrea lingüística i l’àrea d’aprendre a aprendre. I les competències que treballem
són competència lingüística i audiovisual, tractament de la informació i
competència digital. El vocabulari i l’expressió oral són adequades però el
programari està en castellà.
Feu clic per entrar! |
Casi millonario
El
programari multimèdia no té cap autor identificat i està distribuït per
dibuixos.cat. L'edat dels destinataris és per nens i nenes de cicle superior,
ja que la complexitat de les preguntes seria difícil adaptar-ho a alumnes
d'edats inferiors.
Aquest
programari consisteix en contestar un seguit de preguntes jugant simuladament l'antic
programa de televisió "¿Quien quiere ser millonario?", les regles de
joc són les mateixes, tenint 3 comodins i amb la possibilitat deixar de jugar
en qualsevol moment. La seva funcionalitat és bàsicament respondre les
preguntes que et plantegen escollint entre les 4 opcions disponibles. La seva
utilitat és individual però tens la possibilitat de compartir els resultats,
per tant pots engrescar al grup classe a participar competint amb el grup
classe. Les àrees que treballen són bàsicament totes perquè les preguntes que
et van plantejant són de tot tipus de coneixement. Les competències que et
permet treballar amb el joc són competència d'aprendre a aprendre, competència del
tractament de la informació i competència digital, competència matemàtica i competència
lingüística. En relació al vocabulari, no és massa adequat perquè en alguns
moments del joc el presentador utilitzar paraules inadequades quan esculls un comodí
o falles una pregunta, a més el programari està en castellà i no tens més
opcions d'idioma.
Feu clic per entrar! |
La interactivitat entre l'usuari i el programa consisteix únicament a contestar les preguntes que et plantegen i al final del joc tens l'opció de compartir els resultats.
Crec
que el programari és interessant, tot i que no m'agrada algun del vocabulari
utilitzat, ja que és una mica d'aspectiu quan falles alguna pregunta.
EcoDad
El
programari multimèdia està distribuït pel fabricant d’EcoDad, ja que el CD del
programa va inclòs amb el maquinari. Creiem que està pensat per començar-ho ha
utilitzar amb alumnes ben petits, ja que el maquinari que es necessita per
utilitzar-ho és de fàcil maneig i el programa el pot controlar el mestre per
tal que els alumnes comencin a veure els resultats que ells mateixos han
registrat.
Aquest
programa està basat en mostrar les dades que anteriorment s’han enregistrat amb
el maquinari, de manera que queden reflectides amb gràfics, taules i
mesuradors. Per tant, ens permet mostrar tot allò que hem enregistrar de manera
visual. El seu ús és individual, tot i que ho poden fer de manera col·lectiva.
El vocabulari és entenedor, tot i que l’ajut del mestre mai serà de menys. És
poden treballar totes les àrees i per tant totes les competències.
Feu clic i anireu a la guia de l'usuari |
En
referència a la interactivitat, el programa fa tot allò que com a usuaris li
demanem, per tant, ens permet crear el que vulguem gràcies a les dades que hem
hagut d’enregistrar anteriorment.
La casa del mago
L'autor/a de la casa del mag és el "Ministerio de educación", concretament de la xunta de Galicia. L'edat dels destinataris és de tota la primària, primer, segon i tercer cicle.
Aquest programari és un recurs educatiu per treballar la música i la plàstica, concretament el so, el ritme, la forma, el color, entre d'altres. La pàgina principal està composta per tres objectes, en els quals a cada un es treballa un cicle diferent de la primària, el primer va destinat al 1r cicle, el segon objecte va destinar al 2n cicle de primària i l'últim objecte va destinat al 3r cicle de primària. Hi ha activitats de tot tipus, escoltar una cançó, completar i compondre figures, jocs de dominó, contestar preguntes sobre art, relacionar, etc... Totes les activitats que mostren són d'ús individual. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural, i l'àrea d'educció artística. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència artística i cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència d'aprendre a aprendre, i la competència social i ciutadana. També s'ha d'esmentar que hi ha un apartat pel professorat, en el qual t'explica de cada exercici com s'ha de treballar a l'escola, quina avaluació pots fer i els objectius que té. La part per l'alumnat t'adreça a la pàgina principal del programari, i la part del públic t'explica totes aquelles activitats que pots realitzar.
Feu clic per entrar! |
Respecte a la usabilitat, les activitats són adients a cada cicle el qual va destinat, però hi ha activitats que els hi falta informació sobre el que s'ha de fer.
Pel que fa a la interactivitat amb el programari, a vegades et surt un mag el qual t'explica el que has de fer, si fas bé aquella activitat t'ho diu i si ho fas malament també, però quan t'equivoques no et diu el que fas malament, sinó que has d'anar intentant fins a fer-ho correctament.
Per últim, cal destacar que és un programari molt adequat per treballar a les escoles, i si hagués de millorar alguna cosa, seria afegir més idiomes perquè estigués a l'abast de tothom, i per a cada activitat posaria una breu explicació del que s'ha de fer.
Juegos educativos Arcoiris
L'autor/a d'aquest programari no es contempla a la pàgina. L'edat dels destinataris és de nens i nenes entre 3 i 10 anys.
Aquest programari va ser creat perquè els nens i nenes practiquin a casa amb els pares diferents activitats relacionades amb allò que aprenen a l'escola. És un recurs educatiu per treballar les matemàtiques, les lletres i el cos humà. La pàgina principal està composta per tres apartats, en els quals un va destinat a pintar, l'altre a realitzar jocs i l'altre en llegir i interactuar amb contes. Referent a l'apartat de pintar, hi ha l'abecedari sencer i a cada lletra hi ha un dibuix per pintar amb la paraula i la imatge que conté aquella lletra. A l'apartat de jocs, els divideix en cinc "subapartats", en els quals pots treballar les figures i formes, el nostre cos, els números, les lletres i altres tipus de jocs. I per últim, en els contes et donen 3 contes en els quals hi has d'interaccionar per realitzar el conte al teu gust. Totes les activitats que mostren són d'ús individual. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea d'àmbit en llengües i l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència matemàtica, i la competència d'aprendre a aprendre. També cal dir, que hi ha un apartat on pots enviar un correu electrònic per exposar les teves propostes de millora i un apartat on pots deixar la teva opinió dels jocs. Per últim, dir que aquest programari està en espanyol i anglès.
Aquest programari va ser creat perquè els nens i nenes practiquin a casa amb els pares diferents activitats relacionades amb allò que aprenen a l'escola. És un recurs educatiu per treballar les matemàtiques, les lletres i el cos humà. La pàgina principal està composta per tres apartats, en els quals un va destinat a pintar, l'altre a realitzar jocs i l'altre en llegir i interactuar amb contes. Referent a l'apartat de pintar, hi ha l'abecedari sencer i a cada lletra hi ha un dibuix per pintar amb la paraula i la imatge que conté aquella lletra. A l'apartat de jocs, els divideix en cinc "subapartats", en els quals pots treballar les figures i formes, el nostre cos, els números, les lletres i altres tipus de jocs. I per últim, en els contes et donen 3 contes en els quals hi has d'interaccionar per realitzar el conte al teu gust. Totes les activitats que mostren són d'ús individual. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea d'àmbit en llengües i l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència matemàtica, i la competència d'aprendre a aprendre. També cal dir, que hi ha un apartat on pots enviar un correu electrònic per exposar les teves propostes de millora i un apartat on pots deixar la teva opinió dels jocs. Per últim, dir que aquest programari està en espanyol i anglès.
Feu clic per entrar! |
Pel que fa la interactivitat amb el programari, quan realitzes una activitat et guia amb el que has de fer. Si fas malament allò que et demanen t'ho diu i si ho fas correcte també, tot i que a vegades tens temps per realitzar les activitats i intents per fer-les correctes.
En conclusió, dir que el programari en si és correcte, però les activitats són massa senzilles per a nens i nenes de 10 anys.
L'autor/a d'aquest programari és José Antonio del Olmo Vián, i el distribuïdor del joc és la "Junta de Andalucía". L'edat dels destinataris és de tota l'etapa de primària i podria servir fins a primer cicle de l' ESO.
Aquest programari serveix per a l'exploració inicial de cada cicle o com a prova per comprovar el grau de coneixement dels nens i les nenes, però sobretot per aprendre d'una manera divertida. El programari tracte d'un joc de preguntes que engloben tot el currículum d'ensenyança de primària, hi ha preguntes dels tres cicles de primària, concretament de llengua, matemàtiques, coneixement del medi, i no tan abundants preguntes d'educació artística, d'anglès i de cultura general. La funcionalitat del programari és practicar i aprendre. L'ús del joc és de manera col·lectiva, han de jugar dues persones. Per començar a jugar has d'indicar quin dels 3 nivells vols (el 1r nivell fa referencia al primer cicle d'educació primària, el 2n nivell fa referencia al 2n nivell de primària, i el 3r nivell fa referencia al 3r nivell de primària), una vegada has escollit el nivell, t'indica que comença a tirar el jugador A, aquest ha de tirar la ruleta i segons l'àrea que li toqui haurà de contestar a la pregunta de la matèria sortida a l'atzar, tindrà 20 segons per contestar-la, i si no la contesta o la contesta malament li contarà com a fallo i llavors passarà el torn al jugador B. L'objectiu d'aquest joc és completar el Yin o el Yang que falta corresponent a cada jugador, i per aconseguir-lo has de contestar 12 preguntes correctament. Una vegada les has contestat, passes al nivell "Gong de Oro", que tracte en contestar 4 preguntes a l'atzar, si les contestes correctament et proclames campió, i si les contestes malament has de tornar a començar el joc. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea d'àmbit en llengües, l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural, i l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència artística i cultural, la competència matemàtica, la competència d'aprendre a aprendre, i la competència social i ciutadana. El vocabulari és entenedor i adequat pels alumnes.
Feu clic per entrar! |
La interactivitat és suficient al joc, és a dir, interactues quan tens el torn. A l'usuari el permet interactuar amb la màquina quan té el torn establert, sinó s'ha d'esperar a què el company amb el qual jugues acabi d'interactuar amb la màquina.
En conclusió, haig de dir que és un recurs educatiu excel·lent per a l'alumnat perquè pugui practicar amb un amic o amiga allò que s'aprèn a l'escola d'una manera dinàmica. L'única proposta de millora que faria, seria introduir més preguntes en anglès per treballar aquesta matèria.
Opera i compara
L'autor d'aquest programari és en Sergio Darias Beautell, i està distribuït pel "Gobierno de Canarias". L'edat dels destinataris és per segon i tercer cicle de primària.
Aquest programari educatiu serveix perquè els alumnes operin amb nombres naturals (aplicant la jerarquia d'operacions) i decidir si el resultat és major, menor o igual a l'operació que hi ha a un costat respecte de l'altre. Disposa de diferents nivells de dificultat basats en les combinacions d'operacions més comuns (sumes i restes, multiplicacions, entre d'altres, ...). Els resultats de les operacions dels dos costats són molt semblants, això comporta que l'alumnat hagi d'operar correctament per saber-ne el resultat. Quan fas una operació malament et diu que no ho has fet bé i et deixa tornar a intentar-ho, quan fas l'operació correctament també t'ho diu. A la part inferior hi ha com una llegenda on et posa el total d'encerts i errors que has fet en aquella activitat. L'ús d'aquest programari és individual, ja que només pot interactuar la persona amb la màquina per a realitzar les operacions. L'àrea del currículum que es treballa és l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència matemàtica, i la competència d'aprendre a aprendre.
Feu clic per entrar! |
Pel que fa la interactivitat amb el programari, s'ha de dir que gaire interacció no hi ha, perquè el que ha de fer l'alumne és escollir el nivell que vol, i seguidament ha de resoldre l'operació dient si el nombre de l'esquerra és major, menor o igual al nombre de la dreta.
Per últim, s'ha d'esmentar que és un programari adequat i útil pels alumnes de primària, ja que et permet practicar allò que t'han ensenyat a l'escola.
El parxís ortogràfic
Els autors d'aquest programari són un grup de persones que formen part de "la Junta de Extremadura", "Consejería de educación". L'edat dels destinataris és de tota l'etapa d'educació primària.
Aquest programari educatiu tracte en aprendre les dificultats de l'ortografia a través d'un joc tradicional com és el Parxís. La funcionalitat d'aquest programari és practicar les regles ortogràfiques i aprendre-les. L'ús d'aquest joc pot ser tant individual com col·lectiu, si vols jugar sol, ho pots fer, i si vols jugar amb algun company o companya, màxim poden jugar quatre persones. La pàgina principal està composta per 5 icones, en les quals cada una té una funció diferent, a la primera trobes els crèdits de la pàgina, a la segona icona pots repassar totes aquelles dificultats ortogràfiques que pots tenir, a la tercera icona pots practicar aquelles dificultats (ho fas a través de jocs com poden ser: de buscar parelles, d'endevinar paraules, de contestar si allò que se't pregunta és vertader o fals, de classificació, de completar paraules, i per últim, preguntes test), la quarta icona t'explica com funciona el joc del parxís ortogràfic, i per últim, la cinquena icona t'introdueix al joc. Aquest joc tracte en tirar un dau, i depenent del número que et surti, has de realitzar un d'aquells jocs que et sortien a la icona de la pràctica, si l'encertes, avances la casella tantes vegades com puntuació t'ha donat el dau, i si no encertes, el joc et retrocedeix la puntuació del dau. L'àrea curricular que es treballa és la d'àmbit de llengües, i seguidament les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència del tractament de la informació i competència digital, i la competència d'aprendre a aprendre.
Feu clic per entrar! |
Pel que fa la interactivitat amb el programari, abans de realitzar una activitat et diu que has de fer. Per jugar al joc del Parxís, màxim poden ser quatre persones i la interacció és entre ells/es, en canvi si només ets tu, la interacció passa a ser individual perquè jugues tu sol.
En conclusió, haig de dir que és un recurs molt atractiu i fàcil perquè els alumnes puguin aprendre d'aquelles dificultats que té l'ortografia. Si hagués d'esmentar una proposta de millora, seria qeu hi hauria d'haver aquest joc amb almenys dos idiomes més, per exemple amb català i anglès, ja que és un programari molt útil per l'alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada