Programaris multimèdia

Com funcionen les coses
Aquest programa educatiu està distribuït per edu365.com i està destinat als nens i nenes a partir dels 7/8 anys, en quan comencen a comprendre el que llegeixen i per tant poden entendre el que els hi explica.
Aquest programa ens ofereix la possibilitat de cònxeixer el funcionament d’alguns objectes, a més de conèixer alguns inventors i alguns principis de la ciència. Així doncs, la seva principal funcionalitat és informar-nos sobre alguns elements de la nostra vida quotidiana. Tot i així l’aplicació no ens proposa realitzar cap activitat, per tant l’alumne només ha de fer clic allà on vulgui anar. El seu ús és individual, tot i que es podrien comentar els continguts amb la resta dels companys o la mestra o podria treballar de manera conjunta amb tot el grup classe per tal d’ensenyar algun contingut en concret. Les àrees curriculars que es treballarien en aquest programa serien: l’àrea de llegües i l’àrea del coneixement de medi natural, social i cultural. A partir d’aquestes àrees es treballaries les competències següents: c. comunicativa lingüística i audiovisual, c. artística i cultural, tractament de la informació i la competència digital, c. aprendre a aprendre. A més, el llenguatge que s’utilitza en la realització del programa és entenedor pels alumnes als quals va destinat, tot i que hi haurà algunes paraules amb les que podrien tenir alguna dificultat.
Feu clic per entrar!
La seva interfície és molt senzilla i per tant la seva estètica no és gaire adequada als alumnes, ja que no és atractiva. A més, la navegació pel programa es antiga i consta de poques opcions en el menú, per tant, té algunes restriccions en les quals s’haurien de millorar.
Pel que fa el tema de la interactivitat, és nul·la, ja que el sistema no ens dóna cap opció per interactuar amb el programa, és a dir, només fem clic per allà on vulguem anar. Així doncs, no ens ofereix cap activitat didàctica.
En definitiva, després d’analitzar el programa, podria dir que hi ha moltes coses a millorar, ja que és un programari molt limitat. Per exemple faria que la seva interfície sigues més atractiva pels alumnes, faria que es poguessin fer alguns interaccions com seria respondre a alguns preguntes per saber si s’ha entès la informació adequadament, oferiria l’opció de que el que es llegeix es pugues escoltar per aquells alumnes que tenen dificultat amb la lectura, entre altres millores que farien molt més profitós aquest programa.  



El joc de la prehistòria
El programa multimèdia està distribuït per edu365.com i està dirigits a nens i nenes de a partir dels 8 anys aproximadament, que és quan poden començar a entendre el que se’ls demana en cada activitat, encara que abans d’aquesta edat també es podria utilitzar seguint les indicacions del mestre, ja que des de molt petits ja saben manejar amb facilitat el teclat i el ratolí de l’ordinador.
Aquest programari educatiu es basa en ensenyar conceptes de la prehistòria a partir de la realització d’activitats didàctiques, per tant, la seva principal funcionalitat es la d’informar i posar en pràctica allò que ens han explicat anteriorment. El seu ús és individual, tot i que es podria jugar en parelles per tal d’ajudar-se un amb l’altre. El seu vocabulari és entenedor pels alumnes que va dirigit, encara que com he dit anteriorment, si ho utilitzen alumnes més petits, les indicacions les podria donar el mestre. Les àrees que es treballen en aquest programari són: àrea de llengües i l’àrea del coneixement del medi natural, social i cultural. I pel que fa a les competències que es treballen a partir de les àrees són: c. comunicativa lingüística i audiovisual, c. artística i cultural, c. social i ciutadana i el tractament de la informació i competència digital.

Feu clic per entrar!
En referencia a la interfície és bastant adequada als alumnes, ja que la seva estètica és atractiva pels més petits, pels colors i els dibuixos que s’han utilitzat per crear el programa. La navegació és adient i té força fluïdesa.
Pel que fa a la interactivitat, el sistema ens dóna una guia del que s’ha de fer, però a l’hora de portar a terme les accions és una mica complicat. Així doncs, el que ens permet realitzar com a usuari, és portar a terme allò que ens demana per arribar a l’objectiu de l’activitat, però sense crear ni elaborar res de manera pròpia.
En conclusió, s’haurien de millorar bastantes coses per què sigues perfecta, ja que no et dóna les suficients indicacions per tal de realitzar l’activitat adequadament. A més, tot i que les activitats estiguin dividides en fàcil, difícil i expert, en alguna activitat tot i escollir l’opció fàcil, és complicat de realitzar.


La persistència de la memòria
L’autor del programa multimèdia és la Fundació Gala Salvador Dalí i BCN multimèdia i està distribuït per salvador-dali.com. L’any en el qual es va produir va ser en el 2009 i es va dissenyar per alumnes  a partir de 3 anys.
És un programa educatiu que tracte de la vida de Salvador Dalí. A partir d’explicacions de la seva vida i obres es pot jugar i fer activitats utilitzant la memòria. Va destinat tant a Famílies, com a escoles i a adults. Proposa activitats de memòria, d’encertar preguntes sobre la seva vida, de tenir rapidesa visual i manual (per exemple: hi ha una sèrie de quadrats i van sortint rellotges, el que has de fer es veure’ls ràpidament i “clicar” a sobre d’ells per avançar en el joc). Es pot treballar tant de manera individual com de manera col·lectiva. Les àrees que es treballen en el programa són:  l'àrea de llengües, l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural i l'àrea d'educació artística. I les competències que es porten a terme són: c. comunicativa lingüística i audiovisual, c. artística i cultural, c. social i ciutadana, tractament de la informació i competència digital i c. d’aprendre a aprendre. El vocabulari és entenedor i adequat per a cada edat al qual va destinat el contingut. 
Feu clic per entrar!
La interfície és adient, la seva estètica és bastant bona, ja que no només va destinada a infants, sinó que també a adults, per tant és adequada per a totes les edats. La seva navegació és adequada, ja que al anar adreçada tan a adults com a infants, qualsevol persona pot navegar-hi sense perdre’s. També s’ha de dir que no hi ha gaire informació, tot i així, la navegació respecte a la pàgina, és molt lenta, per entrar a cada activitat t’has d’esperar més temps del normal que en qualsevol altra pàgina.
Pel que fa a la seva usabilitat, trobem les activitats per a nens i nenes de 3 a 6 anys, i és aconsellable que hi hagi l’ajuda de l’adult, ja que en alguns casos no queda ben definida l’activitat que s’ha de realitzar. A cada apartat hi ha una guia, però si els infants són molt petits, no saben llegir el que posa i llavors necessiten ajuda. També hi ha alguna activitat que pots interaccionar amb la màquina o més persones que estiguin amb tu en aquell moment. Et demana el nombre de participants i els noms de cadascú.
En referencia a la interactivitat, la resposta del sistema és senzill, ja que als jocs dels petits, segons el so que fa, s’ha d’interpretar que ho has fet bé o no, en canvi en les activitats dels més grans, al respondre la pregunta, la dona que explica et diu si ho fas bé o no, per exemple en les activitats de 7 a 11 anys, si no fas un mínim d’encerts no et deixa passar a la següent activitat. I com he dit anteriorment el programa permet a l’usuari respondre preguntes que et fan sobre la vida i les obres de Salvador Dalí. També et permeten escollir l’edat a la qual vols realitzar les activitats i regular el seu nivell de dificultat.
En conclusió, hi ha dos aspectes que milloraria, un és la rapidesa de la navegació per la pàgina, ja que va molt lena, i l’altre és que s’haurien de donar més indicacions, ja que en algunes activitats no et queda gaire clar el que s'ha de fer.


Aprendiendo música
El creador d'aquest programari és Octavio Soler, profesor de música de primària de la Comunitat Valenciana i està distribuït per aprendidomusica.com. L’edat dels destinataris és una mica complicat de decidir, ja que hi ha activitats i jocs que sembla que siguin per nivell infantil, però en aquest cas, haurien de saber el nom dels instruments, com són i les notes musicals. Així doncs, podríem dir que es podrien començar a realitzar activitats a partir dels 7 anys.
Aquest programari està basat en la realització de diferents activitats i jocs referents a la musica, per tal de poder practicar allò que ja es sap o començar a investigar per tal d’aprendre nous conceptes. Per tant, el contingut que es treballa és el de la música. La seva funcionalitat està bastada en la pràctica. La seva utilitat és individual, tot i que es podria treballar en parelles o algunes activitats es podrien realitzar amb tot el grup classe. Les àrees que es treballen en el programari són: l'àrea lingüística i l'àrea d'aprendre a aprendre. I les competències que es porten a terme són: c. comunicativa lingüística i audiovisual, tractament de la informació i c. digital. El vocabulari i l’expressió oral és adequada pels alumnes, encara que hem de tenir en compte que està en castellà i alguns alumnes poden tenir dificultats a l’hora d’entendre algunes paraules.
Feu clic per entrar!
L’estètica és molt adient pels alumnes, ja que els dibuixos i la imatge general és bastant infantil gràcies als colors que s’han utilitzar per la seva creació. Pel que fa a la seva navegació és ràpida i per tant, eficaç. A més, al obrir un joc s’obre en una altre pestanya i això fa que al tornar sortir no hi hagin problemes.
Hi ha una bona interactivitat entre el sistema i l’usuari, ja que abans de començar el joc ens diu el que hem de fer, durant l’activitat ens diu si ho fem bé o no i al acabar ens dóna el resultat que hem obtingut a nivell d’errors i encerts. A l’usuari només li permet realitzar allò que demana al començar l’activitat, i per tant, només es pot fer clic allà on vulguem.
Crec que el programa està força bé, ja que té moltes opcions i està destinat a diferents edats. Així doncs, crec que no hi hauria res a millorar.


ChildTopia
El programari Childtopia no té cap autor reconegut i està distribuït per childtopia, SL que es va iniciar al 2004. Els jocs educatius que es poden realitzar en aquesta pagina van dirigits a tota l’etapa de primària, dividits per cicle inicial, mitja i superior, però cal dir que no en totes les activitats pots escollir l’edat. A més tens l’opció d’escollir 6 idiomes diferents, entre ells el català que s’adequa a les nostres necessitats educatives.  La pàgina ens aporta diferents opcions com són els jocs educatius, les fitxes educatives, contes, manualitats, el detectiu, comprensió oral i escrita, aprèn a dibuixar, aprèn a dibuixar els números, aprèn a dibuixar les lletres i endevinalles.  
El catàleg de jocs està dividit en 7 blocs: música, memòria, llenguatge, matemàtiques, habilitat, creativitat i observació. Dins d’aquest tenim els diferents continguts que podem treballar.  El segon bloc, les fitxes educatives són un molt bon recurs per als docents, perquè ens facilita el treball a l’aula del contingut que estem treballant. Seguidament l’apartat de contes clàssics ens permet escoltar i llegir un conte amb la possibilitat d’escollir l’idioma de l’audició i text. El quart apartat, les manualitats ens aporten un ventall molt ampli d’activitats a fer a plàstica, amb la seva explicació detalla i la descripció del material necessari per realitzar-la. Seguidament el bloc dels detectius, és un joc on has de buscar els elements que t’indiquen. Els blocs següents ens proporcionen més activitats a fer per potenciar la comprensió oral i escrita, aprendre a dibuixar números, lletres i per últim tenim el bloc de les endevinalles.
Aquests programari et permet treballar totes les àrees i competències del currículum de primària exclouen educació física, medi natural i social.  
Feu clic per entrar!
L’estètica de la pàgina és molt atractiva amb colors vius i on t’acompanya un animaló (un ocell), que serà el nostre guia durant el recorregut per la web. Cal dir, que a la versió gratuïta tenim un seguit d’anuncis publicitaris al costat. La navegació de la pàgina és molt ràpida i fàcil de fer anar. Un cop escollit un apartat o bloc sempre pots tornar al menú principal ràpidament.

El grau d’interactivitat de l’usuari depèn de l’activitat a realitzar, però gràcies al gran ventall de possibilitats que et proporciona aquest programari es poden realitzar moltes activitats on has de participar activament. Les explicacions de les diferents activitats són adequades, a més tens l’opció d’escoltar-les o llegir-les, per tant, et permet treballar amb infants que s’estan iniciant a la lectura.
Aquest programari és un bon recurs educatiu per l’adequació de les seves activitats i el gran ventall de possibilitats que ens proporciona als docents.


Cyberkidz
L'autor del programari multimèdia és l'empresa Chato en Nunspeet, a Holanda. L'edat dels destinataris és de 4 a 11 anys aproximadament.
Aquest programari educatiu es basa a practicar allò que s'ensenya a l'escola sobre les matemàtiques, la llengua, la geografia, la música i l'art, i per últim, les ciències. Hi ha activitats de tot tipus, com per exemple de dibuixar, de realitzar trencaclosques, de relacionar, d'escriure, d'operar, entre d'altres. Totes les activitats que mostren són d'ús individual, és a dir, només pots interactuar tu amb la màquina. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea de llengües, l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural, l'àrea d'educació artística i l'àrea matemàtica. Referent a les competències, es treballa la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència artística i cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència matemàtica, i la competència social i ciutadana. També s'ha de dir, que a la part inferior hi ha quatre apartats, un destinat a casa, un destinat a l'escola, l'altre per "descargar" aplicacions a les tablets, i per últim, un suport. L'apartat destinar a casa és per deixar les dades i rebre informació de les actualitzacions. L'apartat destinar a l'escola és per posar-se en contacte amb l'empresa i facilitar l'avaluació per als mestres de les activitats. L'apartat de les aplicacions, et proporciona aquesta mateixa pàgina que pagant un petit import te les pots "descargar" a les tablets o als dispositius mòbils. I per últim, a l'apartat del suport on t'explica la publicitat i com pots jugar-hi.
Feu clic per entrar!
En referència a la interfície és adequada i senzilla, hi ha varietat de colors i això fa que la seva estètica sigui agradable per la vista. La navegació pel programa és també senzilla, ja que et divideix la pantalla en les diferents temàtiques i seguidament l'edat a la qual et vols adreçar per ser més ràpida l'acció. També cal destacar que hi ha molta varietat d'idiomes per realitzar les activitats.
Respecte a la usabilitat, les activitats són correctes per a les edats a les quals van destinades, però hi ha activitats concretes com les de música per a nens i nenes de 4 anys, que si no disposen  d'ajuda d'una persona adulta, no són capaços de realitzar-les sols.
Pel que fa la interactivitat, quan entres a una activitat a la part superior tens dues icones en les quals una posa "alto", que és per realitzar un nivell més alt d'aquella activitat, i l'altre posa "ayuda" que si hi accedeixes, t'explica què has de fer referent a l'activitat que has escollit, també a la part inferior de cada exercici et fa una breu explicació del que aprens realitzant aquest joc. Cada vegada que fas correctament una activitat t'ho diu i si la fas malament també i a més a més te la deixa tornar a fer.
En definitiva, aquest programari és un bon recurs educatiu per treballar a l'escola, ja que et permet practicar aquelles matèries que realitzes com a mestre.

La motxilla
Aquest programari ha estat creat pel professoral de l’escola diputació de Barcelona i distribuït per ceip-diputacio.com.  Aquest portal recull dos grans blocs d’activitats on el primer compren entre P-3 i segon de cicle inicial i l’altre bloc va adreçat a alumnes de cicle mitjà i superior.
Aquest recurs ens permet realitzar diferents jocs de clic, escoltar contes, fer dibuixos, entre altres activitats. La seva utilitat és generalment individual però alguns jocs com els contes els podem d’ur a terme amb tot el grup classe. Les àrees i competències que es treballen són totes, exclouen activitats d’educació física, tot i que hi ha un apartat de salut que el podíem considerar dins d’aquesta àrea. A més la web ens proporciona un seguit de recursos pel professorat, que podem utilitzar a l’aula. El vocabulari i l’expressió oral és adequada a l’edat dels alumnes els quals va adreçat, però cal dir que alguns jocs no conten explicacions o són molt breus. A més aquest portal ens permet treballar, també en diferents idiomes, com l’anglès, castellà i català.
Feu clic per entrar!
L’estètica és adient però manca una mica, perquè el menú principal només ocupa un espai de la pàgina i amb colors foscos. La seva navegació és bastant eficaç però quan esculls un cicle s’obra una pàgina diferent i això dificulta tornar a la plana principal.
En relació a la interactivitat els usuaris és bona, perquè és fàcils que els nens i les nenes naveguin per les diferents activitats, tot i que manca una part on els alumnes puguin crear i aportar la seva.
Crec que el programari és molt adequat perquè ens proporciona molts recursos per treballar les diferents àrees de coneixement, però considero que cal millorar l’estètica dels menús perquè siguin més atractius.

Música
El programari multimèdia no té cap autor identificat i està distribuït per la Junta de Castilla y León. L’edat dels destinataris considero que és per a cicle mitjà i superior per poder seguir bé les explicacions i realitzar les activitats.
Aquest programari està basat en la realització de diferents activitats relacionades amb la música, més concretament els instruments. Està dividit en tres apartats, el primer que et  permet escolar i cantar cançons, el segon apartat por tocar el piano i guardar les teves creacions i per últim els instruments on et permet conèixer una mica més sobre ells. La seva funcionalitat està basat en la pràctica i coneixement. La seva utilitat és individual però es pot fer servir en tot el grup classe per treballar els diferents coneixements que ens proporciona aquest recurs. Les àrees que es treballen en aquest programari són: l’àrea lingüística i l’àrea d’aprendre a  aprendre. I les competències que treballem són competència lingüística i audiovisual, tractament de la informació i competència digital. El vocabulari i l’expressió oral són adequades però el programari està en castellà.
Feu clic per entrar!
L’estètica és molt adient i atractiva pels estudiants, ja que a cada apartat tenim dibuixos i imatges. La seva navegació és ràpida i eficaç sense cap problema per tornar al menú inicial. Hi ha una bona interactivitat entre el programari i l’usuari a més et permet crear les teves pròpies produccions amb el piano, la qual cosa és molt interessant.  Crec que el programa és molt adient i permet als alumnes treballar sobre els diferents instruments a més treballar la veu. Crec que hi ha poques cançons i estaria bé posar una barra per buscar les cançons que vols treballar concretament.

Casi millonario
El programari multimèdia no té cap autor identificat i està distribuït per dibuixos.cat. L'edat dels destinataris és per nens i nenes de cicle superior, ja que la complexitat de les preguntes seria difícil adaptar-ho a alumnes d'edats inferiors.
Aquest programari consisteix en contestar un seguit de preguntes jugant simuladament l'antic programa de televisió "¿Quien quiere ser millonario?", les regles de joc són les mateixes, tenint 3 comodins i amb la possibilitat deixar de jugar en qualsevol moment. La seva funcionalitat és bàsicament respondre les preguntes que et plantegen escollint entre les 4 opcions disponibles. La seva utilitat és individual però tens la possibilitat de compartir els resultats, per tant pots engrescar al grup classe a participar competint amb el grup classe. Les àrees que treballen són bàsicament totes perquè les preguntes que et van plantejant són de tot tipus de coneixement. Les competències que et permet treballar amb el joc són competència d'aprendre a aprendre, competència del tractament de la informació i competència digital, competència matemàtica i competència lingüística. En relació al vocabulari, no és massa adequat perquè en alguns moments del joc el presentador utilitzar paraules inadequades quan esculls un comodí o falles una pregunta, a més el programari està en castellà i no tens més opcions d'idioma.
Feu clic per entrar!
L'estètica és atractiva i adient, ja que quan veus la temàtica del programari incita els alumnes a jugar. La seva navegació és ràpida i eficaç però al començament del joc has d'escoltar un petit anunci publicitari.
La interactivitat entre l'usuari i el programa consisteix únicament a contestar les preguntes que et plantegen i al final del joc tens l'opció de compartir els resultats.
Crec que el programari és interessant, tot i que no m'agrada algun del vocabulari utilitzat, ja que és una mica d'aspectiu quan falles alguna pregunta.

EcoDad
El programari multimèdia està distribuït pel fabricant d’EcoDad, ja que el CD del programa va inclòs amb el maquinari. Creiem que està pensat per començar-ho ha utilitzar amb alumnes ben petits, ja que el maquinari que es necessita per utilitzar-ho és de fàcil maneig i el programa el pot controlar el mestre per tal que els alumnes comencin a veure els resultats que ells mateixos han registrat.
Aquest programa està basat en mostrar les dades que anteriorment s’han enregistrat amb el maquinari, de manera que queden reflectides amb gràfics, taules i mesuradors. Per tant, ens permet mostrar tot allò que hem enregistrar de manera visual. El seu ús és individual, tot i que ho poden fer de manera col·lectiva. El vocabulari és entenedor, tot i que l’ajut del mestre mai serà de menys. És poden treballar totes les àrees i per tant totes les competències.
Feu clic i anireu a la guia de l'usuari
Pel que fa a la interfície és adequada als alumnes, encara que si són petits no sabran utilitzar-ho, però els alumnes més grans seguint les indicacions del mestre ho sabran manejar sense dificultat, ja que té moltes indicacions d’ús.
En referència a la interactivitat, el programa fa tot allò que com a usuaris li demanem, per tant, ens permet crear el que vulguem gràcies a les dades que hem hagut d’enregistrar anteriorment. 

La casa del mago
L'autor/a de la casa del mag és el "Ministerio de educación", concretament de la xunta de Galicia. L'edat dels destinataris és de tota la primària, primer, segon i tercer cicle.
Aquest programari és un recurs educatiu per treballar la música i la plàstica, concretament el so, el ritme, la forma, el color, entre d'altres. La pàgina principal està composta per tres objectes, en els quals a cada un es treballa un cicle diferent de la primària, el primer va destinat al 1r cicle, el segon objecte va destinar al 2n cicle de primària i l'últim objecte va destinat al 3r cicle de primària. Hi ha activitats de tot tipus, escoltar una cançó, completar i compondre figures, jocs de dominó, contestar preguntes sobre art, relacionar, etc... Totes les activitats que mostren són d'ús individual. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural, i l'àrea d'educció artística. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència artística i cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència d'aprendre a aprendre, i la competència social i ciutadana. També s'ha d'esmentar que hi ha un apartat pel professorat, en el qual t'explica de cada exercici com s'ha de treballar a l'escola, quina avaluació pots fer i els objectius que té. La part per l'alumnat t'adreça a la pàgina principal del programari, i la part del públic t'explica totes aquelles activitats que pots realitzar.
Feu clic per entrar!
En referència a la interfície és molt senzilla, ja que tu disposes d'una vareta màgica en la qual t'indica als llocs que pots anar per realitzar les activitats. La navegació del programari és també senzilla i ràpida d'utilitzar, en definitiva és apte per a tot tipus d'alumne.
Respecte a la usabilitat, les activitats són adients a cada cicle el qual va destinat, però hi ha activitats que els hi falta informació sobre el que s'ha de fer.
Pel que fa a la interactivitat amb el programari, a vegades et surt un mag el qual t'explica el que has de fer, si fas bé aquella activitat t'ho diu i si ho fas malament també, però quan t'equivoques no et diu el que fas malament, sinó que has d'anar intentant fins a fer-ho correctament.
Per últim, cal destacar que és un programari molt adequat per treballar a les escoles, i si hagués de millorar alguna cosa, seria afegir més idiomes perquè estigués a l'abast de tothom, i per a cada activitat posaria una breu explicació del que s'ha de fer.

Juegos educativos Arcoiris
L'autor/a d'aquest programari no es contempla a la pàgina. L'edat dels destinataris és de nens i nenes entre 3 i 10 anys.
Aquest programari va ser creat perquè els nens i nenes practiquin a casa amb els pares diferents activitats relacionades amb allò que aprenen a l'escola. És un recurs educatiu per treballar les matemàtiques, les lletres i el cos humà. La pàgina principal està composta per tres apartats, en els quals un va destinat a pintar, l'altre a realitzar jocs i l'altre en llegir i interactuar amb contes. Referent a l'apartat de pintar, hi ha l'abecedari sencer i a cada lletra hi ha un dibuix per pintar amb la paraula i la imatge que conté aquella lletra. A l'apartat de jocs, els divideix en cinc "subapartats", en els quals pots treballar les figures i formes, el nostre cos, els números, les lletres i altres tipus de jocs. I per últim, en els contes et donen 3 contes en els quals hi has d'interaccionar per realitzar el conte al teu gust. Totes les activitats que mostren són d'ús individual. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea d'àmbit en llengües i l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència matemàtica, i la competència d'aprendre a aprendre. També cal dir, que hi ha un apartat on pots enviar un correu electrònic per exposar les teves propostes de millora i un apartat on pots deixar la teva opinió dels jocs. Per últim, dir que aquest programari està en espanyol i anglès.
Feu clic per entrar!
En referència a la interfície, és molt senzilla, ja que al principi pots escollir una de les tres propostes que et donen (ja sigui pintar, jugar o entrar als contes), després et donen més opcions per a continur, però en general és fàcil. Respecte a la navegació del programari és també molt fàcil i ràpida, ja que les pautes estan marcades.
Pel que fa la interactivitat amb el programari, quan realitzes una activitat et guia amb el que has de fer. Si fas malament allò que et demanen t'ho diu i si ho fas correcte també, tot i que a vegades tens temps per realitzar les activitats i intents per fer-les correctes.
En conclusió, dir que el programari en si és correcte, però les activitats són massa senzilles per a nens i nenes de 10 anys.

La rueda del saber
L'autor/a d'aquest programari és José Antonio del Olmo Vián, i el distribuïdor del joc és la "Junta de Andalucía". L'edat dels destinataris és de tota l'etapa de primària i podria servir fins a primer cicle de l' ESO.
Aquest programari serveix per a l'exploració inicial de cada cicle o com a prova per comprovar el grau de coneixement dels nens i les nenes, però sobretot per aprendre d'una manera divertida. El programari tracte d'un joc de preguntes que engloben tot el currículum d'ensenyança de primària, hi ha preguntes dels tres cicles de primària, concretament de llengua, matemàtiques, coneixement del medi, i no tan abundants preguntes d'educació artística, d'anglès i de cultura general. La funcionalitat del programari és practicar i aprendre. L'ús del joc és de manera col·lectiva, han de jugar dues persones. Per començar a jugar has d'indicar quin dels 3 nivells vols (el 1r nivell fa referencia al primer cicle d'educació primària, el 2n nivell fa referencia al 2n nivell de primària, i el 3r nivell fa referencia al 3r nivell de primària), una vegada has escollit el nivell, t'indica que comença a tirar el jugador A, aquest ha de tirar la ruleta i segons l'àrea que li toqui haurà de contestar a la pregunta de la matèria sortida a l'atzar, tindrà 20 segons per contestar-la, i si no la contesta o la contesta malament li contarà com a fallo i llavors passarà el torn al jugador B. L'objectiu d'aquest joc és completar el Yin o el Yang que falta corresponent a cada jugador, i per aconseguir-lo has de contestar 12 preguntes correctament. Una vegada les has contestat, passes al nivell "Gong de Oro", que tracte en contestar 4 preguntes a l'atzar, si les contestes correctament et proclames campió, i si les contestes malament has de tornar a començar el joc. Les àrees curriculars que es treballen són: l'àrea d'àmbit en llengües, l'àrea de coneixement del medi natural, social i cultural, i l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència artística i cultural, la competència matemàtica, la competència d'aprendre a aprendre, i la competència social i ciutadana. El vocabulari és entenedor i adequat pels alumnes.
Feu clic per entrar!
La interfície d'aquest programari és adequada als alumnes, ja que té molt de color i és fàcil d'utilitzar. Respecte a la navegació, és una pàgina molt senzilla perquè et dóna les pautes molt marcades i no té cap complicació ni pèrdua.
La interactivitat és suficient al joc, és a dir, interactues quan tens el torn. A l'usuari el permet interactuar amb la màquina quan té el torn establert, sinó s'ha d'esperar a què el company amb el qual jugues acabi d'interactuar amb la màquina.
En conclusió, haig de dir que és un recurs educatiu excel·lent per a l'alumnat perquè pugui practicar amb un amic o amiga allò que s'aprèn a l'escola d'una manera dinàmica. L'única proposta de millora que faria, seria introduir més preguntes en anglès per treballar aquesta matèria.

Opera i compara
L'autor d'aquest programari és en Sergio Darias Beautell, i està distribuït pel "Gobierno de Canarias". L'edat dels destinataris és per segon i tercer cicle de primària.
Aquest programari educatiu serveix perquè els alumnes operin amb nombres naturals (aplicant la jerarquia d'operacions) i decidir si el resultat és major, menor o igual a l'operació que hi ha a un costat respecte de l'altre. Disposa de diferents nivells de dificultat basats en les combinacions d'operacions més comuns (sumes i restes, multiplicacions, entre d'altres, ...). Els resultats de les operacions dels dos costats són molt semblants, això comporta que l'alumnat hagi d'operar correctament per saber-ne el resultat. Quan fas una operació malament et diu que no ho has fet bé i et deixa tornar a intentar-ho, quan fas l'operació correctament també t'ho diu. A la part inferior hi ha com una llegenda on et posa el total d'encerts i errors que has fet en aquella activitat. L'ús d'aquest programari és individual, ja que només pot interactuar la persona amb la màquina per a realitzar les operacions. L'àrea del currículum que es treballa és l'àrea de matemàtiques. Seguidament, les competències que es treballen són la competència del tractament de la informació i competència digital, la competència matemàtica, i la competència d'aprendre a aprendre.
Feu clic per entrar!
La interfície d'aquest programari és adequada pels alumnes de primària. Respecte a la navegació és molt senzilla, ja que només has de "clicar" allà on vulguis entrar i no hi ha gaire més opcions per escollir.
Pel que fa la interactivitat amb el programari, s'ha de dir que gaire interacció no hi ha, perquè el que ha de fer l'alumne és escollir el nivell que vol, i seguidament ha de resoldre l'operació dient si el nombre de l'esquerra és major, menor o igual al nombre de la dreta.
Per últim, s'ha d'esmentar que és un programari adequat i útil pels alumnes de primària, ja que et permet practicar allò que t'han ensenyat a l'escola.

El parxís ortogràfic
Els autors d'aquest programari són un grup de persones que formen part de "la Junta de Extremadura", "Consejería de educación". L'edat dels destinataris és de tota l'etapa d'educació primària.
Aquest programari educatiu tracte en aprendre les dificultats de l'ortografia a través d'un joc tradicional com és el Parxís. La funcionalitat d'aquest programari és practicar les regles ortogràfiques i aprendre-les. L'ús d'aquest joc pot ser tant individual com col·lectiu, si vols jugar sol, ho pots fer, i si vols jugar amb algun company o companya, màxim poden jugar quatre persones. La pàgina principal està composta per 5 icones, en les quals cada una té una funció diferent, a la primera trobes els crèdits de la pàgina, a la segona icona pots repassar totes aquelles dificultats ortogràfiques que pots tenir, a la tercera icona pots practicar aquelles dificultats (ho fas a través de jocs com poden ser: de buscar parelles, d'endevinar paraules, de contestar si allò que se't pregunta és vertader o fals, de classificació, de completar paraules, i per últim, preguntes test), la quarta icona t'explica com funciona el joc del parxís ortogràfic, i per últim, la cinquena icona t'introdueix al joc. Aquest joc tracte en tirar un dau, i depenent del número que et surti, has de realitzar un d'aquells jocs que et sortien a la icona de la pràctica, si l'encertes, avances la casella tantes vegades com puntuació t'ha donat el dau, i si no encertes, el joc et retrocedeix la puntuació del dau. L'àrea curricular que es treballa és la d'àmbit de llengües, i seguidament les competències que es treballen són: la competència comunicativa lingüística i audiovisual, la competència del tractament de la informació i competència digital, i la competència d'aprendre a aprendre.
Feu clic per entrar!
La interfície d'aquest programari és adequada pels alumnes de primària, ja que hi ha unes icones que t'indiquen el que pots fer. Respecte a la navegació és molt senzilla perquè et dóna unes pautes molt marcades del que has de fer en cada moment, en cas de no saber que fer, tens una icona anomenada "ayuda" en la qual et torna a explicar l'activitat.
Pel que fa la interactivitat amb el programari, abans de realitzar una activitat et diu que has de fer. Per jugar al joc del Parxís, màxim poden ser quatre persones i la interacció és entre ells/es, en canvi si només ets tu, la interacció passa a ser individual perquè jugues tu sol.
En conclusió, haig de dir que és un recurs molt atractiu i fàcil perquè els alumnes puguin aprendre d'aquelles dificultats que té l'ortografia. Si hagués d'esmentar una proposta de millora, seria qeu hi hauria d'haver aquest joc amb almenys dos idiomes més, per exemple amb català i anglès, ja que és un programari molt útil per l'alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada